Barbora Jakubcová, DiS.
3. 3. 2025
Barbora Jakubcová, DiS. je mladá klavíristka a pedagožka plná elánu, která se věnuje výuce klavírní hry a hudební výchovy. Hru na klavír studovala na Konzervatoři Brno pod vedením prof. L. Doležela a v roce 2024 zde úspěšně absolvovala. Během studií získala hluboký vztah k hudbě jako umění a způsobu vyjádření.
V současnosti působí jako učitelka klavírní hry na ZUŠ Pohořelice a ZUŠ Šlapanice, kde předává své nadšení a znalosti mladým hudebníkům. Kromě výuky klavíru se ve Vranovicích věnuje také hudební nauce. Její pedagogická činnost však nekončí jen na uměleckých školách – pracuje rovněž v soukromé školce, kde rozvíjí hudební dovednosti dětí ve věku od 3 do 7 let. Prostřednictvím rytmických her, zpěvu a základů hry na flétnu pomáhá nejmenším dětem budovat první vztah k hudbě.
Kromě pedagogické činnosti se stále vzdělává a rozšiřuje své obzory. V současnosti studuje na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně obor Sdružená uměnovědná studia, která se zaměřují na hudbu, divadlo, film a další oblasti umění. Díky tomuto mezioborovému pohledu se snaží obohacovat svou výuku a přistupovat k hudbě v širším kulturním kontextu.
I když se věnuje převážně klasické hudbě, zajímá se také o současnou alternativní tvorbu mladých umělců – často svých kolegů a přátel. Blízká je jí také populární hudba, což jí umožňuje lépe porozumět hudebnímu vkusu mladých žáků.
Barbora Jakubcová klade důraz na individuální přístup k žákům a snaží se v nich probudit radost z hudby. Děti jsou pro ni velkou inspirací, a proto se věnuje nejen jejich hudebnímu vzdělávání, ale také celkovému rozvoji jejich kreativity a hudebního cítění. Ve své pedagogické praxi propojuje klasickou klavírní školu s moderními prvky výuky, které dětem pomáhají lépe pochopit a prožít hudbu.
Její cílem je neustále se zdokonalovat nejen jako klavíristka, ale i jako učitelka, aby mohla své zkušenosti předávat dál. Přestože je na začátku své pedagogické dráhy, její nadšení, energie a citlivý přístup k žákům ji již nyní řadí mezi oblíbené pedagogy.